Импортните международни пратки, пристигащи от трети страни в България, със стойност на съдържанието им над 150 Евро, с получател юридически лица, подлежат на митническо освобождаване. Допълнителна информация можете да получите на официалния сайт на Агенция “ Митници“ www.customs.bg.
Митническото освобождаване на пратките можете да извършите самостоятелно или чрез услугите на избран от Вас брокер /представител/, като за целта ИН ТАЙМ ООД по Ваше искане ще изготви и ще Ви предаде Цесия. Цесията е документ, част от набора документи, изисквани от Агенция “ Митници “ за освобождаването на пратката Ви при внос.
Изготвянето на Цесия от ИН ТАЙМ ООД е допълнителна услуга на стойност 24 лв. с включен ДДС.
Можете също да се възползвате от услугите на ИН ТАЙМ ООД за митническо освобождаване на пратката Ви, включващи митническо представителство и изготвяне на единен административен документ (ЕАД) за поставяне на стоките в пратката Ви под режим свободно обращение.
Цената на услугата по митническо представителство и изготвяне на единен административен документ (ЕАД) за поставяне на стоки под режим свободно обращение на стоките в пратката ви е 66 лв. с ДДС.
Ако желаете да ползвате услугите на ИН ТАЙМ ООД е необходимо да ни упълномощите по електронен път през сайта на Агенция “ Митници“, информация за което можете да откриете по-долу.
1. За да ползвате услугите на ИН ТАЙМ ООД, моля да ни предоставите на имейл customs@intime.bg , с цитиран номер на Вашата пратка в заглавието на имейла, следните документи, които обичайно са изисквани от митническите органи при освобождаване на пратки:
– Документ, който удостоверява стойността на стоките, съдържащи се в пратката Ви, като например:
– Поръчка за стоките;
– Документ за заплащането на стоките (като например банково извлечение или SWIFT с проформа фактурата, по която сте извършили плащането);
2. Вашият EORI номер;
3. Фактура от подателя на пратката с включена цена на транспорта ѝ или посочено условие на доставка по ИНКОТЕРМС.
4. Данни за произход и подробно описание на стоката на български език, която очаквате, като например:
– 150 бр. пускови кондензатори за електромотор и технически данни;
– дънкови/памучни платове със съответните размери;
– гъвкави печатни платки.
5. Други документи поискани от Агенция “ Митници“ в хода на процедурата по освобождаване на пратката, за което ще се свържем с Вас допълнително..
Моля, имайте предвид, че пратката Ви може да се съхранява в склад на ИН ТАЙМ ООД до 30 дни след датата на пристигането й в България, след което ако не са предприети необходимите действия от Ваша страна за митническото ѝ освобождаване, тя подлежи на връщане към подателя ѝ.
Срокът на безплатно съхранение на пратката в склад на ИН ТАЙМ ООД е 3 работн дни от уведомяването Ви за пристигането ѝ в склад на ИН ТАЙМ ООД. След петия ден е дължима такса за магазинаж, по следната тарифа:
Тегло на пратката | Магазинаж за 1 работен ден |
---|---|
до 10 кг | 5,00 лв./ раб.ден |
10-50 кг | 10,00 лв./ раб.ден |
Над 50 кг | 50,00 лв./ раб.ден |
Във връзка с електронното упълномощаване през сайта на Агенция Митници, предоставяме данни на ИН ТАЙМ ООД и условията и насоки за регистрация:
Ин Тайм ООД / In Time OOD
ЕИК 121094705
EORI BGA121094705ZZZZ4
Линк към Агенция Митници – https://ep.customs.bg/eportal/
Необходими условия за регистрация:
- Да сте законен представител на дружеството или упълномощено лице;
- Да разполагате с квалифициран електронен подпис (КЕП);
- Да разполагате с EORI номер и акцизен номер, ако ползвате такъв;
- Да разполагате с ЕИК от Търговския регистър или Регистър БУЛСТАТ.
Как да се регистрирате:
- Създайте потребителски акаунт в сайта на Агенция “ Митници „;
- Свържете КЕП към потребителския си акаунт;
- Регистрирайте дружеството, което представлявате;
- Създайте заявка за упълномощаване на Ин Тайм ООД, чрез вписването на име на компанията на латиница или ЕИК и избор на съответните опции/профили.
(Внимание! ИН ТАЙМ ООД е дружество различно от ИН ТАЙМ КАРГО ООД)
Стъпки в сайта на Агенция „Митници“:
- Customs administrative profile
- Customs consultative profile
- Customs executive profile
- NCTS – транзит
- ЕОРИ 2 ПОРТАЛ
- МИСВ – Митническа информационна система внасяне
- МИСИ – Митническа информационна система износ
- Митническо задължение
- СКВ – ОДВ5. Ние ще потвърдим по електронен път Вашата заявка за митническо представителство, с което ще получим право да подадем от Ваше име митнически декларации.
Във връзка с електронното упълномощаване през сайта на Агенция Митници, предоставяме данни на ИН ТАЙМ ООД и условията и насоки за регистрация:
Ин Тайм ООД / In Time OOD
ЕИК 121094705
EORI BGA121094705ZZZZ4
Линк към Агенция Митници – https://ep.customs.bg/eportal/
Необходими условия за регистрация:
- Да сте законен представител на дружеството или упълномощено лице;
- Да разполагате с квалифициран електронен подпис (КЕП);
- Да разполагате с EORI номер и акцизен номер, ако ползвате такъв;
- Да разполагате с ЕИК от Търговския регистър или Регистър БУЛСТАТ.
Как да се регистрирате:
- Създайте потребителски акаунт в сайта на Агенция “ Митници „;
- Свържете КЕП към потребителския си акаунт;
- Регистрирайте дружеството, което представлявате;
- Създайте заявка за упълномощаване на Ин Тайм ООД, чрез вписването на име на компанията на латиница или ЕИК и избор на съответните опции/профили.
(Внимание! ИН ТАЙМ ООД е дружество различно от ИН ТАЙМ КАРГО ООД)
Стъпки в сайта на Агенция “ Митници „:
- Customs administrative profile
- Customs consultative profile
- Customs executive profile
- NCTS – транзит
- ЕОРИ 2 ПОРТАЛ
- МИСВ – Митническа информационна система внасяне
- МИСИ – Митническа информационна система износ
- Митническо задължение
- СКВ – ОДВ
5. Ние ще потвърдим по електронен път Вашата заявка за митническо представителство, с което ще получим право да подадем от Ваше име митнически декларации.